Friday 24 May 2013

Demba Ba bantu Rohingya

Demba Ba bantu Rohingya, demba ba jual ferrari, demba ba bantu rohingya, demba ba sujud syukur. pemain chelsea bantu rohingya, muslim rohingya.
Ferrari yang dikatakan dijual untuk amal..


London: PENYERANG Chelsea, Demba Ba, sangat peduli dengan penderitaan sesama Muslim di Myanmar. Untuk membantu musibah yang menimpa Muslim Rohingnya, striker Chelsea ini telah menjual kereta Ferrari kesayangannya untuk amal, demikian dilaporkan oleh bilik berita Rohingnya, Khamis (09/05).

Sebahagian laporan berita mendedahkan, penyerang 'The Blues' ini menjual kereta mewahnya dan wangnya untuk disumbangkan kepada Muslim Myanmar yang menjadi sasaran kekerasan oleh orang-orang Budha.

Tidak hanya itu, Demba Ba juga sangat dermawan untuk dakwah Islam di Eropah, seperti menyumbang pembangunan salah satu Masjid di London. Dia juga selalu mengekspresikan keislaman kepada dunia dari lapangan bola, seperti sujud syukur setiap kali mencetak gol. Hal itu dilakukannya semenjak berada di Newcastle United lagi sebelum berpindah ke Chelsea. Tidak hanya itu, Demba Ba bahkan jug menghafal beberapa juz dari Al-Quran dan mempunyai peranan menjelaskan Islam di kalangan rakan-rakannya sepasukan. 

Demba Ba bantu Rohingya, demba ba jual ferrari, demba ba bantu rohingya, demba ba sujud syukur. pemain chelsea bantu rohingya, muslim rohingya.
Sujud syukur yang beliau lakukan tiap kali menjaringkan gol..

sumber : VOA-Islam

p/s : Teringat cerita Faderic Kanoute menyedekahkan wang beliau untuk menyelamatkan sebuah masjid di Sevilla. Semoga Allah menerima sedekah mereka berdua. Amin.

No comments:

Post a Comment