Tuesday 22 October 2013

Brunei bakal laksana Hudud

Alhamdulillah..suatu perkhabran yang indah dari negara jiran kita..
In Shaa Allah pada sekitar bulan April 2014 Brunei akan menjadi sebuah negara Islam yang benar-benar mengamalkan ajaran Islam secara TOTAL. Bukan setakat hudud, hukum syariah yang lain juga akan tertegak di negara itu. Alangkah indahnya duduk membesar dan meninggal di sebuah negara Islam yang benar-benar Islam.

Berita HEBAT dan OSEM ini sudah menjadi VIRAL di Facebook. Berikut antara sedikit sedutan berita POWER ini.

“Dengan akan berlakukanya peraturan ini, alhamdulillah, tanggung jawab kita di hadapan Allah telah tertunai..

Dengan penuh yakin Sultan Hassanal Bolkiah menegaskan bahawa dengan perlaksanaan undang-undang ini nanti tanggungjawab Negara beliau terhadap Allah swt bakal terlaksana.

Hukum syariah yang antara lain pencuri dipotong tangannya, pemabuk di sebat, dan penzina direjam tersebut akan mulai berlaku mulai April tahun depan.

Sebelum ini Brunei juga telah melarang penjualan minuman beralkohol dan penyebaran agama selain Islam.

Sultan Bolkiah menambahkan undang-undang baru itu tidak akan mempengaruhi kebijakan pemerintah secara keseluruhan, termasuk kebijakan investasi asing.

Mufti Brunei, Awang Abdul Aziz, dalam konferensi pers terkait menyatakan hukum syariah “menjamin keadilan bagi setiap orang dan melindungi keberadaan mereka.”
 
Untuk berita penuh, sila rujuk sini. >>> http://www.bt.com.bn/news-national/2013/10/22/brunei-enforce-syariah-law-six-months

Alhamdulillah..suatu perkhabran yang indah dari negara jiran kita.. In Shaa Allah pada sekitar bulan April 2014 Brunei akan menjadi sebuah negara Islam yang benar-benar mengamalkan ajaran Islam secara TOTAL. Bukan setakat hudud, hukum syariah yang lain juga akan tertegak di negara itu. Alangkah indahnya duduk membesar dan meninggal di sebuah negara Islam yang benar-benar Islam.  Berita HEBAT dan OSEM ini sudah menjadi VIRAL di Facebook. Berikut antara sedikit sedutan berita POWER ini.  “Dengan akan berlakukanya peraturan ini, alhamdulillah, tanggung jawab kita di hadapan Allah telah tertunai..  Dengan penuh yakin Sultan Hassanal Bolkiah menegaskan bahawa dengan perlaksanaan undang-undang ini nanti tanggungjawab Negara beliau terhadap Allah swt bakal terlaksana.  Hukum syariah yang antara lain pencuri dipotong tangannya, pemabuk di sebat, dan penzina direjam tersebut akan mulai berlaku mulai April tahun depan.  Sebelum ini Brunei juga telah melarang penjualan minuman beralkohol dan penyebaran agama selain Islam.  Sultan Bolkiah menambahkan undang-undang baru itu tidak akan mempengaruhi kebijakan pemerintah secara keseluruhan, termasuk kebijakan investasi asing.  Mufti Brunei, Awang Abdul Aziz, dalam konferensi pers terkait menyatakan hukum syariah “menjamin keadilan bagi setiap orang dan melindungi keberadaan mereka.”   p/s : Sewajarnya kita berdoa agar cita-cita murni Sultan dan rakyat Brunei terlaksana sebagaimana yang dicita-citakan. Malaysia bagaimana?

p/s : Sewajarnya kita berdoa agar cita-cita murni Sultan dan rakyat Brunei terlaksana sebagaimana yang dicita-citakan. Malaysia bagaimana? 

2 comments: