Thursday 20 June 2013

Hanya kerana 20 sen..


Kisah benar seorang ahli SAYS* bernama Razali yang telah memenangi hati gadis impiannya. Razali yang tinggal di Kuala Lumpur dan aktif dengan SAYS sejak tahun 2010. Ada cerita yang menarik tentang beliau ini.
Pada April tahun lepas, SAYS telah mendapat banyak maklum balas daripada ahli-ahlinya dan salah satu daripada mereka telah menarik perhatian orang-orang di SAYS. Maklum balas tersebut datang daripada beliau yang bernama Razali.
Razali berkongsi pengalamannya bersama SAYS dan berkata beliau telah membuat keputusan untuk mengumpul pendapatan SAYSnya untuk membeli cincin pertunangan untuk gadis yang dicintai (bakal isterinya).
First Testimonial of Razali
Beberapa bulan selepas maklum balas tersebut, Razali telah menulis kepada SAYS sekali lagi untuk menjemput menghadiri majlis perkahwinannya di Kuala Ketil, Kedah. Loh Ji Yuan, wakil daripada SAYS telah mengembara dari pejabat SAYS di Petaling Jaya ke Kedah untuk menghadiri majlis tersebut, dan bertemu dengan Razali buat kali pertama.
First Testimonial of Razali
Ketika di majlisnya, Razali bercerita dengan Loh Ji Yuan bahawa beliau dan isterinya, Izyan telah diperkenalkan oleh isteri rakan baiknya yang pada masa itu berkawan dengan ibu Izyan. Hampir setahun mereka berkenalan, dan berhubung melalui Facebook dan Yahoo Messenger. Mereka akhirnya membuat keputusan untuk berumahtangga.
Kata Razali, beliau mula menggunakan SAYS hanya untuk mengisi masa lapang. Tetapi lama kelamaan setelah membuat cash out untuk menebus pendapatan SAYSnya, beliau telah membuat keputusan untuk mengumpul pendapatan SAYS beliau untuk membelikan cincin pertunangannya.
Kami masih lagi ingat, beliau berkata, “Saya saja nak gunakan duit SAYS tu, benda tu daripada satu klik 20 sen, macam ada satu ‘effort’”, dan beliau sambung berkata, “Boleh je beli dengan duit gaji income, tapi orang kata ‘value’ dia tu lebih”.
Dengan itu, Razali dan Izyan telah selamat diijab Kabul.
*Sejak April 2013, SAYS Special telah berpindah 8share.com
Ikuti keseluruhan cerita di SINI..
p/s : Hanya kerana 20 sen..Hihi..Boleh buat beratus-ratus rupanya 8Share ni..Nak JOIN??

No comments:

Post a Comment