Friday 19 April 2013

Jannah Jumaat : Remajanya aku.

Salam jumaat sahabat-sahabat sekalian..
Alhamdulillah kita diberikan sekali lagi peluang untuk terus hidup dan bernyawa bagi meneruskan agenda kita mengimarahkan bumi Allah s.w.t.
Alhamdulillah juga dengan perantarann blog ini, Brader masih lagi punya kudrat untuk kembali menconteng dan mencoret segala apa yang bermain dalam fikiran..
Alhamdulillah, untuk entry Jannah Jumaat kali ini, Brader tidak ingin membawa kisah mahupun lontaran jauh buah fikiran, cukup bersajak mungkin..
In Shaa Allah..


Ini gaya Brader kalau bersajak..

REMAJANYA AKU

Remajanya aku,
Bilamana azan berkumandang,
Bilamana iqamah berdendang,
Bilamana solat didirikan,
Bilamana ilmu bertandang,
Aku bergegas menuju ke rumahNya.

Remajanya aku,
Asal diri pandai menjaga batas pemikiran,
Asal diri pandai menjaga batas percakapan,
Asal diri pandai menjaga batas pergerakan,
Asal diri pandai menjaga batas pergaulan,
Dalam bermuamalah sesama hambaNya.

Remajanya aku,
Jika senyumanku dimasamkan, 
Jika sedekahku dibanggakan,
Jika zikirku diriakkan,
Jika solatku dilewatkan,
Aku merasa hina di sisiNya.

Remajanya aku,
Saat iman diucapkan,
Saat islam dizahirkan,
Saat ihsan dilazimi,
Dalam kehidupan di muka bumiNya.

Remajanya aku,
Remajanya aku dibawah panji islam,
Remajanya aku dibawah hidup berprinsip,
Remajanya aku dibawah syariat abadi,
Islam AgamaMu.

Brader AADK,
0949, 9 Jamadil Akhir 1434,
Kuala Lumpur, 
Malaysia.

No comments:

Post a Comment